.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اسد شخصا فرماندهی جنگ را برعهده گرفت

وطن امروز :
 سفر بشار اسد به حلب، بزرگ‌ترین شهر سوریه و مستقر شدن در پایتخت تجاری این کشور می‌تواند نقطه عطفی در بحران 17 ماهه سوریه تلقی شود. روزنامه الوطن چاپ سوریه روز سه‌شنبه با اعلام خبر کشته شدن بیش از 5 هزار تروریست مسلح‌ از ابتدای درگیری‌ها در استان حلب، از نظارت شخص بشار اسد بر روند پاکسازي اين استان خبر داد. ظاهرا بشار اسد پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر دشوار بودن اوضاع حلب به آنجا رفته تا شخصا بر روند پاکسازی این شهر از گروه‌های مسلح نظارت داشته باشد. وي تا پایان درگیری‌ها در حلب، قصد بازگشت به دمشق را ندارد. مطابق آخرین اخبار نیروها و تجهیزات تقویتی جدید ارتش سوریه به حلب رسیده است تا عملیات علیه افراد مسلح که در طول 2‌ماه گذشته تلفات سنگینی متحمل شده‌اند و بسیاری از مواضع خود را از دست داده‌اند، کامل شود. الوطن افزود: تلفات سنگینی که آنها در تجهیزات و افراد متحمل شده‌اند به کشته شدن 5هزار فرد مسلح انجامیده که نقش بزرگی در متزلزل کردن روحیه افراد مسلح در حلب داشته و همچنین موجب شده از نفوذ جنگجویان خارجی از جمله افراد مسلح وابسته به القاعده که از فرماندهان خود دستور می‌گرفتند، کاسته شود. علاوه بر اینکه جامعه بین‌المللی نیز آنها را به علت نقض مکرر حقوق بشر و قتل بدون محاکمه و بدون مدرک غیرنظامیان بی‌دفاع محکوم می‌کند. الوطن نوشت‌: تروریست‌های مسلح دچار ضعف شده‌اند و همین جلوی هماهنگی بین گردان‌ها و گروه‌های آنان را گرفته و از هرگونه پیشرفتی بازمانده‌اند و در این اواخر شماری از آنان به سوی مناطق و روستاهای ریف شمالی حلب فرار کرده‌اند و تعداد زیادی از آنها نیز که در ابتدای نبرد به حلب آمده بودند به ادلب و دیگر استان‌ها بازگشته‌اند.

الوطن به نقل از کارشناسان نظامی و ناظران نبرد حلب نوشت: کمبود مهمات افراد مسلح و قطع شدن خطوط تدارکاتی آنان توسط ارتش سوریه، سرنوشت جنگ را به نفع ارتش تغییر داده است. ارتش همزمان تلاش می‌کند نگذارد افراد مسلح به هیچ هدفی مسلط شوند و در عین حال مناطق تحت نفوذ آنان را هدف حملات متمرکز قرار می‌دهد و مناطق استقرار آنها را یکی پس از دیگری پاکسازی می‌کند تا جایی که مراکز حضور افراد مسلح اکنون فقط به محله‌های شرقی حلب محدود می‌شود. با حضور شخص بشار اسد به نظر می‌رسد حلب ظرف چند روز آینده به کلی از‌ تروریست‌های مسلح پاکسازی شود.


احتمال کشته شدن ریاض الاسعد

خبرهای متناقضی از ریاض الاسعد،‌ فرمانده گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» به گوش می‌رسد، به گونه‌ای که برخی خبرهای تایید نشده از کشته شدن وی در نبرد با ارتش ملی سوریه خبر می‌دهند. روزنامه لبنانی الدیار روز دوشنبه از محاصره الاسعد در حلب توسط نیروهای ارتش سوریه خبر داد و در این باره نوشت: ارتش سوریه محل اختفای وی در حلب را شناسایی و اقدام به محاصره آن کرده است، بی‌آنکه در این‌باره توضیحات بیشتری ارائه دهد. تلویزیون سوریه نیز یکشنبه به نقل از منابع نزدیک به ریاض الاسعد اعلام کرد: ریاض الاسعد دیگر در سوریه نیست و کشورهای عربی و غربی نیز حاضر به پذیرفتن وی نشدند. تلویزیون سوریه در ادامه اعلام کرد: وی همراه 18 تن از همراهانش از یک فرودگاه ترکیه به فرودگاه تل‌آویو رفته تا پس از آن به آمریکا منتقل شود. درباره اینکه ریاض الاسعد چه ارتباطی با دولت اسرائیل دارد این منبع تصریح کرد: دولت اسرائیل ارتش آزاد را برای کشتن و ترور رهبران فلسطیني مقیم سوریه به کار می‌برد اما هنوز این خبر تلویزیون سوریه از سوی منابع مستقل تایید نشده است. شماری از پایگاه‌های خبری از جمله النشره خبری را منتشر کرده‌اند که اعلام می‌کند فرمانده گروهک تروریستی ارتش آزاد در جریان درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح به قتل رسیده اما این خبر هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. طبق گزارش روزنامه الدیار، فرماندهی نظامی ترکیه بشدت از دستگیری یا کشته شدن ریاض الاسعد نگران است و تصمیم گرفته با استفاده از هلی‌کوپتر وی را از منطقه خطر دور کند. در همین باره کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواستار دخالت ترکیه برای نجات جان ریاض الاسعد شدند و کماندوهای ویژه خود را برای این منظور به ترکیه گسیل کرده‌اند. این اخبار متناقض از سرنوشت فرمانده گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه در حالی منتشر می‌شود که به گفته روزنامه الاوسط، ریاض الاسعد در یک کنفرانس خبری همه شایعات درباره سرنوشت خود را رد کرده و آن را بی‌اساس خوانده است. به اعتقاد برخی ناظران این اقدام الاسعد یا طرف‌های خارجی حامی وی، با هدف بالا بردن روحیه گروهک‌های تروریستی فعال در سوریه صورت گرفته که این اواخر ضربات سنگینی را از ارتش سوریه دریافت کرده‌اند، این درحالی است که برخی دیگر می‌گویند اگرچه تصاویری از وی گرفته شده که او را در خاک سوریه نشان می‌دهد اما وی به مکانی دیگر و خارج از سوریه منتقل شده است. در سطح میدانی نیز ارتش سوریه با حمله به مدرسه «الثوره» در منطقه «السکری» شهر حلب که تروریست‌ها در آن پناه گرفته بودند، 60 تروریست مسلح از جمله یک تبعه سعودی را به هلاکت رساند. به گزارش پایگاه خبری بریکنیگ نیوز، یگا‌ن‌های ارتش سوریه روز دوشنبه 4 دستگاه آمبولانس و خودروی مجهز به تیربار دوشکای افراد مسلح را هدف قرار دادند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : اسد , فرماندهی , جنگ

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.